Bacon – blogg100

Efter att ha följt The Bacon Experiment i någon vecka och läst om medlemmarnas lyckade försök så har jag bestämt mig för att kraftigt öka mitt intag av bacon. Jag tänker inte ENBART äta bacon, framförallt eftersom jag inte är jätteförälskad i det, men jag tänker äta mer av det. Väldigt mycket mer.

Så här kan en frukost se ut t.ex.:

bacon1

Jag kan dessutom rekommendera att göra bacon i ugnen. Då får de en jämnare tillagning och det är dessutom enkelt att krydda dem lite roligt. Jag provade vanlig cayenne-peppar härom kvällen. Det funkade riktigt bra.

En annan sak som var en riktig uppenbarelse för mig – när man köper ett stort paket bacon, alltså 1 kg, får man väldigt mycket bättre skivor än i ett litet paket. Tjockare och jämnare och bättre. Nu vill jag aldrig köpa ett litet paket igen.

 

Kommentera

