Sömn som fungerar

Jag har sovit väldigt dåligt väldigt länge.

Jag har somnat samtidigt som mina barn somnar, men vaknat trött iallafall, och många gånger sovit en stund på dagen för att orka med. Då och då har jag sovit genom hela dagen, utan att det i slutändan har gjort någon skillnad. Jag har haft olika teorier för mig själv om varför min trötthet mer och mer tagit över. ”Den fruktansvärda hösten”. ”Dålig kondition”. ”För mycket grubbel”. ”Ålder”. Jag har tillochmed tänkt att det kanske är min arbetslöshet och det faktum att jag inte jobbar 8 timmar om dagen just nu som gör att kroppen anpassat sig och sover bort tiden istället.

sova

Inget av detta är förstås sant.

De senaste 4-5 dagarna har jag sovit utmärkt och vaknat pigg efter drygt 7 timmars sömn, ibland mindre. Jag har fått mer gjort och känner mig också mer nöjd med VAD jag gjort. Jag känner mig mer positiv. Jag VILL göra saker och plötsligt finns det tid att göra det.

Eftersom jag inte äger någon våg så vet jag inte hur mycket vikt jag har tappat hittills under min LCHF-period, men det känns som att jag tappat några kilon. Jag vet inte om det enbart är det faktum att kroppen väger lite mindre som gör att jag sover bättre, eller om den kolhydratfria kosten också leder till att kroppen kan vila effektivare under natten, men jag vet att jag kommer att fortsätta med det jag håller på med.

Det får mig nämligen att må bra. Riktigt bra.

Kommentera

