post 2, blogg100

Det verkar som att jag hinner med ett inlägg till.

Jag började som sagt min stenhårda satsning på LCHF den 27 januari i år. Jag kallade det inte ens LCHF då, och hade inte ens som ambition att äta mycket fett. Det enda jag ville var att inte äta något som helst socker. Noll kolhydrater. Noll och ingenting.

Det är väldigt svårt att lyckas med. Massor av saker innehåller kolhydrater. Saker som JAG inte trodde innehöll kolhydrater, innehåller kolhydrater. Brysselkål innehåller lite för mycket kolhydrater för att äta sådana mängder som jag gjorde. Tomat och paprika och lök ska vi inte ens tala om. Bort bort med dem. Mjölk, som jag alltid har i kaffet, innehåller lite för mycket kolhydrater. Frukt är förstås inte att tänka på. Eller bröd. Men det tar jag för givet att ni redan vet.

Ost innehåller inga kolhydrater. Tack gode gud för det. Man orkar inte äta bara ägg och bacon och kyckling hur länge som helst. För mig var det här också en räddning:

korv

Jag såg till att alltid ha ett par paket i kylskåpet. De passar perfekt att gnaga på på kvällen när magen saknar kolhydrater. De klarade mig igenom de första veckorna. Nu för tiden har jag dock slutat med dem nästan helt. Det är för mycket salt och sånt skit för att vara hälsosamt i längden med ölkorv.

Kommentera

