Dag 1 #blogg100

Jag har bestämt mig för att tvinga på mitt skrivande här litegrann genom att delta i det på många sätt vedervärdiga konceptet #blogg100, som går ut på att skriva ett blogginlägg per dag i 100 dagar. Det börjar som ni kanske förstår idag.

Jag tänkte denna första dag ta upp ämnet Oscarsgalan, för det är det nog ingen annan som gör. (*skratt*)

För det första, personligen tycker jag att Leonardo Da VinciCaprio är otroligt värdig statyetten för bästa manliga huvudroll. Rollen i The Revenant var en tour de force [bragd; bedrift] av enorma mått. Jag fick nare över hela kroppen av att se filmen, om man säger så. Men, han sa inte så mycket. Han fick Oscarsstatyetten för en massa grymtanden, faktiskt, men bra grymtanden.

Att Brie Larson vann för bästa kvinnliga huvudroll säger mig ingenting eftersom jag inte vet vem hon är, men jag har länge varit intresserad av filmen Room, ett intresse som givetvis inte blev mindre av att huvudrollsinnehaverskan vinner en Oscar.

Alicia Vikander var säkert även hon värdig sin Oscarsstatyett, hon var ju himla bra i Ex Machina, men The Danish girl har jag inte sett. Däremot har jag sett Seventh Son, och den var hemskt dålig trots att Jeff Bridges var med. Hon var rolig i The Man from U.N.C.L.E. dock, vilket man kanske inte kan säga om filmen i stort.

Bondlåten vann priset för Best Original Song och jag måste erkänna att jag satt och gnisslade tänder av plåga när jag såg den senaste Bond-filmen och denna låt spelades. Jag tyckte den var förskräcklig.

Slutligen tänker jag utropa Tom Hardy till Oscarsgalans stora vinnare trots att han inte vann något pris. Han var ju som ni borde veta en inte obetydlig del av BÅDE The Revenant OCH Mad Max: Fury Road, vilket gör att han var delaktig i hela 9 (nio) Oscars detta år. Grattis Tom Hardy!

bronson

Kommentera

